woensdag 8 oktober 2014

Frikandel in je laars

Nee, dit is geen tv-programma zoals Knoop in je zakdoek, en ook is het geen kreet uit de Film van Ome Willem - lust je ook een broodje.....uhhhhhh.....? Poep! Lees verder en huiver.

In het kader van ons feestje op 27 september waren wij met vereende krachten bezig huis en tuin enigszins toonbaar te maken. Hierbij hoorde ook het wieden en schoffelen van de jungle in de voortuin, en het opruimen van een aantal items bij de voordeur zoals het bekende dwarslaesieschepje (zie blog over Giorgia) en een rek met schoenen en laarzen die worden gebruikt voor wandelingen in de bosrijke omgeving, voetballen en scouting. Nu moet gezegd worden dat een huishouden met twee opgroeiende jongens op zichzelf al ranzig genoeg is. Ouders met uitsluitend lieve, rozige glittermeisjes zijn dus gewaarschuwd!

Een paar laarzen bleek niet meer te passen, die konden dus weg. Wat mij bezielde om mijn (blote!) hand erin te steken, weet ik niet. Waarschijnlijk dacht ik dat dit paar nog prima geschikt was voor de kringloopwinkel, en wilde ik controleren of het zooltje er nog goed in zat. Mijn vingers stuitten op iets weeks, en voordat ik erover na kon denken, trok ik de inhoud uit de laars. AAAAARGGGGH! Wat was dit in godsnaam!!!?? Op het gegil kwam uiteraard iedereen af, en nadere bestudering van het vunzige object leerde dat het hier ging om een ... frikandel. Eigenlijk nog helemaal intact (staat natuurlijk stijf van de E-nummers), en met bewoners, die trouwens gezien de feiten hieronder op zich nog meevielen. Verder treed ik niet in details.

Eenmaal van de schrik bekomen ging ik na wanneer deze laarzen voor het laatst waren gebruikt. Moet tijdens voetbal- of scoutingkamp gebeurd zijn, enkele maanden geleden. Alsof de zaken en kinderen al niet smerig genoeg terugkomen na zo'n weekend! Dus kom op, beste voetballers en scouts, welk ranzig persoon heeft deze frikandel in de laars van een van onze kinderen gestopt? Reageren mag via alle social media. Maar ik heb zo'n voorgevoel dat het volgende blog zomaar 'het raadsel van de verstopte frikandel' zou kunnen heten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten