maandag 20 augustus 2012

Blick auf dem Norden

De een na laatste week in mijn kantoor in Arnhem-Noord is alweer aangebroken.... Het lukt voor de zoveelste keer weer niet om verbinding te krijgen met de benodigde programma's via extranet, zodat ik niet aan 'mijn blad'  kan werken. Nu zit ik met smart te wachten op een telefoontje van de helpdesk. Ventilator aan en uitkijkend over een bosrijke omgeving met rode daken....

Het zal wennen zijn om 'kantoor te houden' op de Duitse berg. Financieel gezien ziet het plaatje er rooskleuriger uit, maar ik zal dit plekje missen. Alleen al het feit dat ik, als zelfstandige, naar een kantooromgeving kan gaan. Waar dan weliswaar geen collega's rondlopen, maar in elk geval andere werkenden met wie je in de lift staat en samen door de deur naar binnen gaat. Wat een verademing ten opzichte van ons oude huis waar ik de omgeving als beklemmend ervaar. Elke keer als ik hier naartoe rij en met mijn sleutel de schuifdeuren in de entree beneden open 'piep', krijg ik nieuwe energie.

Voor mezelf moet ik nu dus een modus gaan vinden om thuis ook een 'kantoorgevoel' te krijgen. Daarvoor is al een flitsend, wit koffie-apparaat van Tchibo aangeschaft. (Voor wie Tchibo niet kent: het is een winkel met oorspronkelijk alleen koffie (produkten), maar tegenwoordig kun je er ook reisjes en cruises boeken, en allerlei 'tolle Accessoires und modische Highlights' aanschaffen, ook een webwinkel). Ach ja, when in Rome.... Maar goed, dat kantoorgevoel dus. Zonder al dan niet vervelende collega's, zonder praatje bij het koffieapparaat, zonder slaperige koppen en veel te veel aftershave 's ochtends in de lift. Het betekent dat ik, om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken, mijn 'kantoor' (een echte, af te sluiten studeerkamer!) ook echt als zodanig moet gaan gebruiken. Dus niet tussendoor even wat anders (huishoudelijks of zoiets als op de foto....) gaan doen - behalve misschien de buurman die 'boven ons' woont kwade blikken toewerpen. En veel op pad gaan, al is de woonomgeving nog zo mooi. Uitdaging!

1 opmerking:

  1. Vooral die aftershare kun je missen als kiespijn toch? wat een gele kleur! lijkt wel of de zon opgaat!

    BeantwoordenVerwijderen